marsen

Direktlänk till inlägg 2 januari 2018

Dag 2

Av Malin - 2 januari 2018 15:05

Ja det är verligen ett test att vara hemma. Det är liksom väldigt lätt att man tycker synd om sig själv och går och kollar om det finns nåt gott att äta. Men rensar man så kan man ju inte heller äta upp det.

Gjorde en soppa på egen kombo, enligt viktväktarna så är den 0 points, känns konstigt men god ar den. Kyckling, morot, paprika, purjolök, palsternacka, fond och vatten. Var gott.


Skall ge mig ut på en powerwalk sen när mannen är hemma, man blir liksom lite isolerad när dottern är hemma och varit lite febrig med. Skaffat ett nytt gymkort med som kommer på fredag, så sen finns det inga ursäkter till att träna med. Skall bara bli bra på att dricka vatten med. Bara att man blir ju så kissenödig direkt.


Annars så vill jag tillbaka till vardagen med att jobba. Är väl för jag känner mig ensam här hemma, vilket jag inte är. Men det är det gamla som sitter i. Det vänder ju inte på sig bara sådär. Blir in och starta igång lite lätt på fredag. Se till så att allt är klart inför måndan så vi inte får panik det första som händer.


Mitt första mål med vikten är att gå ner 5kg, Sen är det 3kg i taget som gäller tills jag går i mål och är på 75kg ca. I alla fall under 80, men har jag mer muskler så kommer vågen inte vara det jag går efter utan det är storleken på kläder som betyder mest för mig. Längtar till att kunna bygga upp muskler igen, det är mycket roligare än att vara ute och gå. Hoppas kunna träna med min bror och man med, och även hänga på en annan kompis som tränar mycket hårt. Men jag behöver det, jag behöver ge tjockisen i mig en rejäl match.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 2 januari 2018 15:19


  När man är hemma kommer känslor man inte vll ha, och det blir ju inte bättre av att man har en viss vecka heller. Man trycker ner sig själv omedvetet, för man känner sig plufsig och allmänt bara kossig. Men jag måste jobba på det med. Det är en ...

Av Malin - 1 januari 2018 07:28


  Trevlig kväll igår med familjen. Massa god mat och mycket skratt. Och sent i säng, dotter hann väl inte ens lägga sig på kudden med huvudet innan hon sov. Får se hur länge hon kommer sova idag ;P Blir en lugn dag idag, mycket planering på hur ...

Av Malin - 31 december 2017 07:06

Sista dagen på detta året. Och uppe alldeles för tidigt. Men det kommer man väl aldrig ifrån. Man hinner sitta och reflektera ganska mycket. Och samtidigt är det väldigt lätt att trycka ner sig själv med när alla tankar kommer. Ofta är det sånt som, ...

Av Malin - 30 december 2017 08:30


  I torsdags så tog jag modet till mig och gå och väga mig på viktväktarna igen. Inte varit där på ett bra tag. Och nu är det dags att följa det till punkt och pricka igen. Jag känner mig stor, och det är jag själv som har gjort detta mot mig. Och...

Av Malin - 30 december 2017 08:13


  Ja, imorgon så är det nyårsafton. Och som alltid på denna tiden av året börjar jag reflektera över vad man gjort och vad som skall ändras. Jag har mina mål, och som alltid är det någon som skall vara negativ mot dom. Jag förstår tanken men ändå,...

Presentation


Se inte bakåt, lyft blicken mot horisonten. Det försöker jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards