marsen

Direktlänk till inlägg 1 januari 2018

Dag 1

Av Malin - 1 januari 2018 07:28

 

Trevlig kväll igår med familjen. Massa god mat och mycket skratt. Och sent i säng, dotter hann väl inte ens lägga sig på kudden med huvudet innan hon sov. Får se hur länge hon kommer sova idag ;P

Blir en lugn dag idag, mycket planering på hur dagarna skall se ut framöver. Ta hand om min mage lite mer som har rasat totalt, men nu är det slut på skitmaten på ett tag. I alla fall det söta. Min första utmaning för mig själv är att stå emot godis, dricka och allt annat uppenbart socker. Har klarat det förr och skall klara det denna gången med. Och se vad det ger mig för resultat hälsomässigt.

Jag följer en tjej på instagram som lägger upp så goda saker som ett substitiut för allt sött, och som varit sockerberoende som jag. Det måste gå att komma över det, för jag vill inte ha detta sug efter sött ett tag för att sen vara ångestfylld av allt. Nu är det inga prövningar framöver, nu är det bara raka spåret. En dag i taget så kommer jag nå alla mina mål och löften.


ACTION!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 2 januari 2018 15:19


  När man är hemma kommer känslor man inte vll ha, och det blir ju inte bättre av att man har en viss vecka heller. Man trycker ner sig själv omedvetet, för man känner sig plufsig och allmänt bara kossig. Men jag måste jobba på det med. Det är en ...

Av Malin - 2 januari 2018 15:05

Ja det är verligen ett test att vara hemma. Det är liksom väldigt lätt att man tycker synd om sig själv och går och kollar om det finns nåt gott att äta. Men rensar man så kan man ju inte heller äta upp det. Gjorde en soppa på egen kombo, enligt vi...

Av Malin - 31 december 2017 07:06

Sista dagen på detta året. Och uppe alldeles för tidigt. Men det kommer man väl aldrig ifrån. Man hinner sitta och reflektera ganska mycket. Och samtidigt är det väldigt lätt att trycka ner sig själv med när alla tankar kommer. Ofta är det sånt som, ...

Av Malin - 30 december 2017 08:30


  I torsdags så tog jag modet till mig och gå och väga mig på viktväktarna igen. Inte varit där på ett bra tag. Och nu är det dags att följa det till punkt och pricka igen. Jag känner mig stor, och det är jag själv som har gjort detta mot mig. Och...

Av Malin - 30 december 2017 08:13


  Ja, imorgon så är det nyårsafton. Och som alltid på denna tiden av året börjar jag reflektera över vad man gjort och vad som skall ändras. Jag har mina mål, och som alltid är det någon som skall vara negativ mot dom. Jag förstår tanken men ändå,...

Presentation


Se inte bakåt, lyft blicken mot horisonten. Det försöker jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards